Monday 29 October 2012

Makan-makan di Bagan Lalang

 Ni adalah edisi jalan-jalan cari makan tak rasmi. Disebabkan banyak sgt komen dari bloggers yang lain mengatakan restoran ni sedap bangat mengalahkan restoran cef wan, maka aku pun nak test kesedapan masakan restoran yang terletak di bagan lalang ni. Nama restoran senandung malam, terletak sebelah lot kosong belakang hotel Seri Malaysia. View memang best, mengadap laut bakau. Sampai je bagan lalang, terus order dulu. Takut nanti ramai orang. Almaklumlah hujung minggu,gaji pun baru masyuk. Order ikan bakar, ikan masak 3 rasa, sotong goreng tepung, tomyam, dan satu lagi aku lupa, tapi bentuk dia panjang-panjang. Sementara menunggu order, gi laut dulu kasi layan sikit. Time sampai, laut tengah nak pasang. Air tak berapa bersih. Berlumpur. Lagi satu pantai bagan lalang ni banyak sampah. Majlis Perbandaran tak prihatin kot. hmm.

 Ni le rupa pantai bagan lalang. Aku amik part yang bersih je. Belakang aku tu berlambak sampah hanyut. Separuh pantai berpasir, separuh lagi berlumpur.
 Yezzaa. Teknik mengambil gambar yang tah hape2.
 Ni gambar konco-konco yang terlibat. Sebelum makan kita say ciss..

 Lepas mandi-manda perut pun dah lapar. terus ke restoran. Tunggu punya tunggu, makanan tak sampai. Ghopenya makanan dah hantar salah meja dan depa dah bedal 10% daripada menu. Terbaekk.. jadi kena tunggu lagi 30 minit sementara cef masak lagi. Sebelum makan snap gambar dulu sebagai bukti.
Ni operasi makan sambil mengomel. Makanan tak lah berapa sedap seperti yang diwar-warkan di blogspot yang lain. Mungkin deria rasa depa tak sama tune dengan aku. Tomyam dia memang super duper tak best (tak rekemen langsung). Ikan 3 rasa dah tak berapa fresh sebab dah boleh rasa macam ikan nak busuk. mungkin aku order awal sangat, jadi depa guna ikan stok semalam yang tak habis. Ikan bakar dia pun biasa aja. Takde yang spesial. Semua sekali RM160. Memang tak berbaloi sebab memang tak sedap. aku bagi 2/10 bintang. Yang menarik hanya pemandangan dia je. Renung-renungkan.

No comments:

Post a Comment