Tuesday 2 January 2018

Yusniza Binti Zakaria si kaki songlap

Bismillahhirahmannirahim..
Nama:                   Yusniza Binti Zakaria 
No IC:                    830527-08-5008
Modus operandi:     Kebas deposit kereta
Lokasi:                  Inti Baru Sdn Bhd, Seremban (dah tutup)
Alkisahnya:
Ceritanya bermula akhir tahun 2012 dimana aku nak upgrade keta MyVi kepada Exora. Nak keta besau la konon. Maka aku pun usya kereta sekitar Seremban dan akhirnya jumpa kedai pengedar proton dekat Seremban, Inti Baru Sdn Bhd. Masuk je showroom tu salah sorang sales dia yang aku dah tak ingat sapa, terus approach aku. Bila aku cakap nak beli kereta, dia panggil si Yusniza ni. Dalam hati teragak jugak apsal dia panggil minah ni, mungkin sebab dia staf senior. Jadi layan punya layan, aku bayar deposit untuk Exora. Pastu aku mintak dia tolong tolak keta MyVi aku. Dengan muka berseri-seri minah tu cakap buleh. Esoknya pass keta tu dekat dia untuk evaluation. Lepas 5 jam dia call cakap dah ada buyer dengan value semasa RM32500 ribu. Aku pun letgo je keta tu sebab percayakan dia. Lepas beberapa minggu aku bayar RM5k untuk full settlement MyVi pada Yusniza ni dan selang beberapa hari aku bayar downpayment RM5k untuk Exora aku. Lepas sebulan aku dapat keta exora. Selang beberapa hari used car call 'alo abang, bila mau kasi luit full setllement MyVi?'. Terkejut beruk aku, pasal duit aku dah bagi dkt Yusniza ni. Aku pun selidik2, rupanya Yusniza ni dah kebas duit tu. Duit deposit keta exora aku pun dia kebas separuh. Rupanya resit yang dia bagi aku untuk downpayment exora adalah resit palsu. Minah ni dok bagi pelbagai alasan untuk tangguh ganti balik duit aku. Bulan depan la, minggu depan la, 2-3 hari lagi la, bila gaji dah dapat la. Last-last sekali si Yusniza ni berenti keja, sampai la ni tak tau dia dkt mana. Aku pun gi la buat repot polis. Ni le rupa minah tu. Baru-baru ni ada yang email untuk aku tunjuk bukti laporan polis. walaupun aku tak kenal sapa yang email, dilampirkan salinan report polis. ofkos aku remove detail aku, tapi laporan ni boleh didapati dari balai polis seremban 2. sekiannn..Padan muka aku

                                             ni IC minah ni. xyah la g cari...rumah tu rumah sewa je.



Foto Jasmin Cj.

Ni muka snapshot dari wasap dia..sebelum akaun delete

25 comments:

  1. Sy rasa sy kena. Deposit rumah.. baru je kawen bang.. sedih.. strugle truk2.. org khianat mcm tu je.. 😢

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takziahbro.. Moga dia dpt balasan yang setimpal makan duit haram

      Delete
    2. Blh bg no.akaun yusniza ni?

      Delete
    3. Sbb rsnya kami pun kena jgk ni...area pandan jaya

      Delete
    4. dia selalu ambik cash sahaja..

      Delete
    5. Dia punya bual ms da kantoi ni, dia menang saman ngan apa yg blogger ni iklankan kat google..aku harap dapatla no contact siapa blogger ni sbb mmg byk benda xsetel ngan betina ni...suka pindah randah pulak tu...hati2 sbb fb ngan insta dia byk..dia akan terus menipu...

      Delete
    6. Dia mmg kaki auta. klu dpt heret je terus ke balai. Dia tak menang apa-apa pon. kpdnkk dah award sy, tapi smpai la ni xberbayar. klu ada alamat fb atau insta dia kasi tampal sini sikit..kasi blast dlm group wasap and facebook. biar susah sikit dia nak mengencing orang

      Delete
    7. Perghhh..kalau aku nak share facebook ngan insta dia kat sini mmg xmenang tangan...dr zaman dia kencing org tu fb aku rasa 10/11 aku rasa..insta yg aku tau ada 4/5 mcm tu..schoolmate dia pon habis kena kencing..gile la betina ni

      Delete
  2. MBB 164397953566
    Yusniza zakaria..

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Update terbaru. Adik dia nama noor hafizah zakaria.. lahir tahun 86.. and dia berada area kl ni.. pape update boleh share sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  5. mmber aku pn penah kna 5tahun lpas dgn betina ni..berpuluh2 rekod jnayah mcmna boleh terlepas lg ni..

    ReplyDelete
  6. https://www.facebook.com/jasmin.cj.9/posts/10156318112993903

    ReplyDelete
  7. Ada x no akaun dia selain maybank tu...?

    ReplyDelete
  8. Suprisingly i've got my money back..ada siapa2 dah dpt balik duit anda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah...rare kalau dia pulangkan duit..

      Delete
    2. Hi bolehkah sya untk bertanya bagaimana anda menjumpainya dan mendapatkan kembali wang yang ditipu? Kerana nampaknya kami pun dah kena ditipu!

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Susah sikit nak cari dia, tapi kalau bersungguh, bole jumpa dia.

      Delete
  9. Dia ada gambar terbaru tak? Rasa macam kenal je minah ni

    ReplyDelete
  10. sehingga 2020 kes ni belum setel ok... incase klu dia kata kes dah lama setel.. harap segala duit haram yg dimakan menjadi racun kepada kepada kau dan keturunan kau

    ReplyDelete